Pyöräliitto julkisti päättäjätapaamisensa

Kuva: Aulo Aasmaa

Pyöräliiton yksi toimintaa ohjaavista periaatteista on avoimuus. Niinpä liiton hallitus päättikin 12.9. julkaista kaikki tapaamiset, joita henkilökunnalla tai hallituksen jäsenillä on poliittisten päättäjien, heidän avustajien, virkamiesten tai poliittisten järjestöjen henkilökunnan kanssa. Tiedot julkistetaan takautuvasti syyskuun alusta lähtien.

”Vaikuttamistyö on tärkeä osa demokraattista yhteiskuntaa. Esimerkiksi me Pyöräliitossa pyrimme vaikuttamaan virkamiehiin ja poliittisiin päätöksentekijöihin niin, että pyöräliikenteen mahdollisuudet tunnistettaisiin ja niistä otettaisiin hyöty irti. Vaikkapa ilmastonmuutoksen torjunnan tai kansanterveyden osalta. Mutta vaikuttamisen pitää olla avointa. Kansalaisilla on oikeus tietää, ketä lobbareita heidän valitsemansa edustajat kuuntelevat”, perustelee päätöstä Pyöräliiton puheenjohtaja Otso Kivekäs.

”Koska Suomessa ei vielä ole minkäänlaista lainsäädäntöä lobbarirekisteristä, sen paremmin pakollisesta kuin edes vapaaehtoisestakaan, päätimme Pyöräliitossa jatkossa julkaista lobbaustapaamisemme itse omatoimisesti. Koska kannatamme pyöräilyn lisäksi myös avointa ja demokraattista yhteiskuntaa.”

Pyöräliitto haastaa kaikki liikennealan vaikuttajajärjestöt julkaisemaan omat tapaamisensa ja näin vahvistamaan 100-vuotiasta demokratiaamme.

Pyöräliiton päättäjätapaamiset löytyvät toistaiseksi tästä kalenterista, mutta tulevat jatkossa näkyvästi esille liiton nettisivuille. Tapaamiskalenteri päivittyy jatkuvasti ja Pyöräliitto ei silppua tietoja, vaan tapaamistiedot löytyvät jatkossakin sivuiltamme.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.