Markus Melander

"Vaisala RoadAI - Kännykkäkamerat ja konenäkö pyöräteiden kunnon- ja turvallisuuden valvonnassa"

Markus Melander on konenäköstartup Vionice Oy:n perustajia ja toimii nykyisin yritysoston jälkeen Vaisalan konenäköpalvelujen kehittämisen johdossa. Markus vastaa Vaisalassa konenäkökehitystiimin kanssa RoadAI-nimisen palvelukokonaisuuden tuotteistuksesta ja kehittämisestä. Alusta yhdistää hienolla tavalla ympäristötiedon keräämisen ja konenäöllä tapahtuvan automaattisen inventoinnin tai havainnoinin. Pitkä kokemus Liikenneviraston prosesseista ja tietojärjestelmien kehittämisessä on antanut hyvää selkää nojaa mielenkiintoisen palvelun kehittämisessä. Motto: ”Let´s shape the future together.”