Tuottajaksi pyöräilyjärjestöihin?

Haluatko edistää pyöräilyä ja kannustaa myös muita hyppäämään satulaan? Oletko järjestänyt tapahtumia ja pysyykö pienistä yksityiskohdista muodostuvat kokonaisuudet hallussasi?

Pyöräliitto ja Helsingin Polkupyöräilijät (HePo) hakevat osa-aikaista tuottajaa toteuttamaan järjestöjen tapahtumia. Tuottajan tehtävänä on tuottaa pääkaupunkiseudun pyöräilyviikon tapahtumia toukokuussa sekä mahdollisesti muita tapahtumia Helsingissä, osallistua Pyöräliiton VeloFinland -seminaarin tuotantoon sekä valtakunnallisen Pyöräilytalvi -viikon koordinointiin. Tuottajalle voi tulla tehtäväksi perhepyöräretkien järjestäminen pääkaupunkiseudulla (rahoitus varmistuu huhtikuussa), joten kokemus ryhmien ohjaamisesta on etu.

Pääkaupunkiseudun pyöräilyviikko on tapahtumakokonaisuus, jonka tavoitteena on kannustaa alueen asukkaita pyöräilemään. Pyöräilyviikkoa vietetään 9.-17.5.2020. VeloFinland on pyöräliikenteen merkittävin asiantuntijatapahtuma Suomessa ja se järjestetään 2.-3.10.2020 Oulussa. Valtakunnallinen Pyöräilytalvi kannustaa marraskuussa jatkamaan fillarointia talvesta huolimatta. Lisäksi kampanjaan kuuluu tänä vuonna pyörien valojen jakamista kulttuuri- tai urheilutapahtumissa kesällä ja syksyllä.

Työsuhde on määräaikainen vuoden 2020 marraskuuhun ja töitä on kolmesta neljään päivää viikossa. Jos rahoitusta tulee enemmän, voi työaika kasvaa ja myös sopimuksen pidentyminen on mahdollista. Tuottajalla on mahdollisuudet vaikuttaa rahoitukseen.

Tuottajan tehtävät

Tuottaja osallistuu tapahtumien järjestämiseen, markkinointiin, viestintään ja käytännön toteutukseen yhdessä tapahtumien vastaavien tuottajien kanssa. Tehtävät vaativat aktiivista viestintää eri yhteistyötahojen ja vapaaehtoisten kanssa, tapahtumien markkinointia sekä lukuisten käytännön asioiden hoitamista.

Olet sopiva tehtävään, jos sinulla on jonkin verran kokemusta tapahtumatuotannosta, mahdollisesti alan koulutusta, hyvät viestintä- ja markkinointitaidot sekä kokemusta vapaaehtoisten kanssa toimimisesta. Otat vastuuta ja hoidat sovitut asiat. Jokaisessa tapahtumassa päävastuu on järjestöjen muulla henkilökunnalla, joten kokonaisvaltaista vastuunottoa emme sinulta odota.

Tuottajalle voi tulla myös lisäksi järjestettäväksi pääkaupunkiseudulla perhepyöräretkiä. Tämän vuoksi olisi hyvä jos sinulla on kokemusta ryhmien vetämisestä. Tarvittaessa sinua voidaan kouluttaa pyöräilyn ohjaamisesta.

Odotamme sinulta soveltuvia opintoja tai kokemusta tapahtumien järjestämisestä sekä intoa edistää arkipyöräilyä.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, rennon työyhteisön sekä vapauden päättää omista työskentelytavoista ja -paikoista. Pyöräilyjärjestöjen toimitilat sijaitsevat Iso Roobertinkadulla Helsingin Punavuoressa. Töitä voi tehdä varsin vapaasti myös etänä. Työsuhde alkaa mahdollisimman pian.

Tuottajan tulee hallita suomi sujuvasti ja englanti hyvin.

Hakuprosessi

Hakemuslomakkeen pääset täyttämään tästä linkistä. Hakuaika päättyy 15.3.2020 klo 24.

Käymme hakemuksia läpi heti niiden saavuttua. Otamme kuitenkin huomioon kaikki hakuaikana jätetyt hakemukset. Haastattelut järjestetään pääasiassa tiistaina 17.3 klo 14-15  ja 19.3. klo 14-18 Helsingissä. Varaathan mahdollista haastattelua varten aikaa jompanakumpana päivänä. Mikäli kumpikaan ajankohdista ei sovi, pyrimme sopimaan ajankohdan erikseen.

Lisätietoja saat osoitteesta pyoraliitto (ät) pyoraliitto.fi. Lisäksi kysymyksiin vastaa puhelimitse Pyöräliiton toiminnanjohtaja Matti Koistinen (p. 044 279 5588) ma 9.3. ja Helsingin Polkupyöräilijöiden toiminnanjohtaja Henni Ahvenlampi (p. 0413191002 ) ma 9.3. klo 11-15.

Pyöräliitto ja Helsingin Polkupyöräilijät haluavat edistää toiminnassaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, joten toivomme hakemuksia eri-ikäisiltä ja -taustaisilta hakijoilta.

Pyöräliiton toiminnanjohtaja, joka polkee lähinnä taitto- ja tavarapyörillä. Liikkuu yli 40000 km vuodessa kaikenlaisilla liikennevälineillä Suomessa.