VeloFinlandin ohjelma on julkaistu // Full program also in English

Pyöräliiton järjestämä Pyöräliikenteen asiantuntijaseminaari VeloFinland on täynnä toistaan mielenkiintoisempia ja ajankohtaisempia alustuksia, puheenvuoroja ja työpajoja sekä pyöräretkiä, jotka vievät erilaisiin kohteisiin Oulussa ja sen ympäristössä.

Tänä vuonna ohjelmassa korostuu pyörämatkailu, joka vastaa matkailijoiden kysyntään kestävämmistä matkailutavoista, elämyksellisyydestä, hyvinvoinnista ja autenttisuudesta. Pyörämatkailu tuo kohdealueille rahavirtoja ja yleistä positiivista vilinää vahvistaen etenkin maaseudun elinvoimaisuutta.

Kirsi Överstin ja Kaisa Merilahden vetämässä Katkeaako ketju? Pyörämatkailijan palvelupolku -työpajassa hyödynnetään palvelumuotoilun menetelmiä ja etsitään ratkaisuja kohtiin, joissa sujuvan pyöräilyelämyksen ketju katkeaa. Työpajatyöskentelyn keskeisiä teemoja ovat käyttäjälähtöisyys, pyöräily-ystävällisyys sekä vähähiilisyys.

Kööpenhaminalainen arkkitehti Lasse Schelde puhuu puolestaan siitä, miten pyöräilevät asiakkaat voidaan huomioida kauppojen suunnittelussa ja millaisia älykkäitä ratkaisuja tässä voidaan käyttää.

Reijo Vaarala Rambollista ja Ari Liimatainen Väylävirastosta kertovat, miten Uusi pyöräliikenteen suunnittelu -ohje vaikuttaa koko liikennejärjestelmään ja pyöräliikenteen asemaan. Uusi ohje palvelee nykyistä ohjetta paremmin myös kaupunkiseutuja ja pyöräliikenteen asemaa tiiviissä liikenneympäristössä.

Turun yliopiston Anna Pulakka esittelee tapahtumassamme tutkimustaan eläköityvien kunta-alan työntekijöiden liikunta-aktiivisuudesta ja erikulkutapojen vaikutusta siihen. Kuvataitaiteilija ja väitöskirjatutkija Vappu Suden pyöräilyperformanssi DING DONG & RING RING puolestaan osallistaa kaikki oululaiset mukaan.

Lue koko tapahtuman ohjelma tästä!

//

VeloFinland also has a full program in English. The program provides an overview of the main themes of the event.

Read full program in English here!