Tilastot ja hankkeen kuulumiset

Maahanmuuttajat pyörille -hanke on startannut helmikuussa 2018 ja ensimmäisten 8 kuukauden aikana  (5.11.) on pidetty 13 alkeiskurssia ja koulutettu n. 115 henkilöä. Kurssit on pidetty Helsingissä, Tampereella, Espoossa, Hyvinkäällä ja Jyväskylässä ja suurin osa kurssien osallistujista on ollut naisia.

Hankkeen aikana olemme kouluttaneet myös 25 kurssiohjaajaa, aka koutseja, Helsingissä, Hyvinkäällä ja Espoossa ja jatkamme koutsikoulutusten parissa uudestaan keväällä 2019. Jos olet kiinnostunut inspiroimaan pyöräilytaidottomia ihmisia pyöräilyn pariin, sinulla on ohjaustaitoja ja tykkäät toimia monikulttuurisessa ympäristössä, niin tulet varmasti nauttimaan koutsin roolista. Mikäli halaut koutsiksi, laitathan sähköpostia hankkeen päällikölle (federico.ferrara@pyoraliitto.fi)

Keväällä 2019 tulemme myös jalkauttamaan pyörän huoltokurssin aloittelijoille (kurssit suunniteltu ainakin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Hyvinkäällä) ja myös pyöräilyn peruskurssin.

Lisää tietoa kursseista löydät täältä ja materiaali täältä