Tilastot ja hankkeen kuulumiset

Maahanmuuttajat pyörille -hanke käynnistyi helmikuussa 2018 ja ensimmäisen kalenterivuoden aikana on pidetty 16 alkeiskurssia ja koulutettu n. 115 henkilöä. Kursseja on pidetty mm. Helsingissä, Tampereella, Espoossa, Hyvinkäällä ja Jyväskylässä ja suurin osa kurssien osallistujista on ollut naisia.

Hankkeen aikana olemme kouluttaneet myös 25 kurssiohjaajaa eli koutsia Helsingissä, Hyvinkäällä ja Espoossa. Jatkamme koutsikoulutusten parissa uudestaan keväällä 2019. Jos olet kiinnostunut inspiroimaan pyöräilytaidottomia ihmisiä pyöräilyn pariin, sinulla on ohjaustaitoja ja tykkäät toimia monikulttuurisessa ympäristössä, olisit sopiva koutsiksi! Mikäli haluat koutsiksi, laitata sähköpostia hankkeen päällikölle: federico.ferrara@pyoraliitto.fi

Keväällä 2019 tulemme myös jalkauttamaan pyörän huoltokurssin aloittelijoille (kurssit suunniteltu ainakin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Hyvinkäällä) ja myös pyöräilyn peruskurssin.

Lisää tietoa kursseista löydät täältä ja materiaalit täältä

Takaisin Maahanmuuttajat pyörille -etusivulle / Back to Immigrants on bike main page