Tapahtumakaupunki 2025

VeloFinland 2025 tapahtumakaupungin haku

Suomen merkittävimmän pyöräliikenteen ja -matkailun seminaarin tapahtumakaupungin haku vuodelle 2025 on auki.  Hakemuksia voi jättää 26.4.2024 klo 16 saakka.

VeloFinland on tapahtumakokonaisuus pyöräliikenteen, kaupunkisuunnittelun ja pyörämatkailun ammattilaisille, aktiiveille, päättäjille ja medialle. Siihen kuuluu pääseminaari torstaina ja perjantaina, iltaohjelmat, erilaiset oheistapahtumat sekä luonnollisesti pyöräily kohdekaupungissa ja lähiseuduilla. Seminaariviikonloppuun kuuluu lauantaina myös Pyöräliiton vuosikokous.

Tapahtumakaupungille seminaari tuo 150-250 vierasta ympäri Suomea ja Eurooppaa. Mukana on alan maailman ja Suomen parhaita asiantuntijoita, joiden osaamista voi hyödyntää kaupungin ja seudun kehittämisessä. Osallistujat käyttävät merkittävästi rahaa mm. majoitus- ja ravintolapalveluihin sekä nostavat tapahtumakaupunkia vahvasti esiin SoMe kanavissa.

Pyöräliiton kanssa tapahtuman järjestäminen vahvistaa kaupungin imagoa kestävän liikkumisen ja matkailun edelläkävijänä. Tämä ei jää ainoastaan seminaarivieraisiin, vaan tieto leviää laajemmallekin median ja SoMe-kanavien kautta.

Hakuprosessi

• Suosittelemme hakemista harkitsevia tahoja olemaan yhteydessä suoraan Pyöräliiton tuottajaan ja keskustelemaan asiasta.
  • Vapaamuotoisen ja tiiviin hakemuksen (enintään 5 sivua tai 25 diaa) voi lähettää alla olevan linkin kautta, tai sähköpostilla suoraan tuottaja Mari Marjamaalle (mari.marjamaa@pyoraliitto.fi). Pyydämme tarvittaessa lisätietoja.
  • Pyöräliiton hallitus käsittelee hakemukset 2.5.2024 ja ilmoitamme valitulle kaupungille mahdollisimman pian sen jälkeen.
  • Vuoden 2025 tapahtumakaupunki julkistetaan vuoden 2024 VeloFinlandin päätöstilaisuudessa perjantaina 27.9. Porvoossa. Vuoden 2025 tapahtumakaupungin edustajan tulee olla paikalla tilaisuudessa ja suosittelemme vahvasti uutta tapahtumakaupunkia lähettämään delegaation Porvoon VeloFinlandiin.
  • VeloFinland järjestetään aina syys-lokakuussa tapahtumakaupungin kanssa sovittavina päivinä.

Hakemuksen sisältö

Voit lukea ja ladata hakemuksen tarkemmat yksityiskohdat täältä.

Hakemuksessa tulee olla selvitys seuraavista:

• Tapahtumatila ruokailu- ja majoitusmahdollisuuksien kanssa
  • Tapahtumakaupungin henkilöstöresurssit
  • Oheisohjelma ja kaupunkikohtainen ohjelma
  • Polkupyörät seminaarivieraille
  • Kaupungin pyöräilyn edistämisen nykytila ja suunnitelmat
  • Yhteistyöverkostot

Lisätietoja antaa