Pyöräpajat tavoittaneet vuoden aikana jo yli 500 ihmistä

Kuva: Juha Hartikainen

Pyöräliiton Pyöräpajat rullaamaan -hankkeen avulla Suomeen on vuonna 2024 perustettu neljä uutta pyöräpajaa. Uudet pajat on avattu TampereellaJoensuussaKuopiossa ja Vantaalla. Maksuttomat ja kaikille avoimet pyöräpajat ovat saavuttaneet suuren suosion: Ensimmäisen toimintavuoden aikana jo yli 500 ihmistä on hyödyntänyt pajoja pyöränsä huoltamiseen.

Pyöräpajat eivät ole pelkästään paikkoja pyörien korjaamiseen, vaan myös yhteisöllisiä tiloja, joissa samanhenkiset pyöräilijät voivat kohdata. Pajojen tee-se-itse -mentaliteetti kutsuu mukaan kaikki osaamistasosta riippumatta. Pajojen toiminta pyörii täysin vapaaehtoisten voimin, ja jokaiselle pajalle mahtuu mukaan lisää innokkaita auttamaan.

Jos yhteisöllinen tekeminen ja pyöräily kiinnostavat, tutustu paikallisen pajasi toimintaan ja tule mukaan! Lisätietoja pajoista löydät osoitteesta pyorapajat.fi