Talvipäivät

Pyöräliiton talvipäivät tarjoavat rautaisannoksen pyöräilynedistämistietoa- ja taitoja sekä verkostoitumista. Tapahtuma on suunnattu erityisesti Pyöräliiton jäsenjärjestöjen hallituksille, mutta sinne ovat tervetulleita muutkin aktiivit. Talvipäivät järjestetään vuosittain tammikuussa. Vuoden 2019 Talvipäivät järjestetään Tampereella 18.-20.1.!

Talvipäivät 2019 Ohjelma & info

(PDF-muodossa)

Ilmoittautuminen 13.1. mennessä

Ilmoittautuminen Talvipäiville (25 € /hlö + TAPOn pikkujoulut 10 €)
Ilmoittautuminen Koutsikoulutukseen 19.-20.1. järjestettävään Koutsikoulutukseen (maksuton)

Kansanedustaja Anna Kontula (vas.) kertoo vaikuttamisesta sunnuntaina.

Perjantai 18.1.

Paikka: Koskentien sauna, Litukankatu 8 (sisäpiha)

18.00-22.00 Tampereen polkupyöräilijöiden ja Kaupin kanuunoiden pikkujoulut
Jo perinteiseen tapaan talvipäivien yhteydessä juhlitaan pikkujouluja. Tule ihmeessä Tampereelle siis jo perjantai-iltana nauttimaan kanssapyöräilijöiden seurasta, puulämmitteisestä saunasta ja TAPOn tarjoiluista. Omat saunajuomat mukaan.

Lauantai 19.1.

Paikka: TribeTampere, Pinninkatu 47.

9.30 Kahvia, teetä ja hedelmiä tarjolla

10.00 Tervetuloa Pyöräliiton Talvipäiville
Janne Takala, Pyöräliitto

10.05-17.00 Pyöräkoutsikoulutus
Federico Ferrara, Pyöräliitto ja Hanna Kilpinen, Tampereen polkupyöräilijät.
Pyöräkoutsikoulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat kouluttaa aikuisia maahanmuuttajia pyöräilemään. Koulutuksessa opit niksit pyöräilyä aloittelevan aikuisen opettamiseen ja peruskurssien järjestämiseen. Koutsikoulutus jatkuu sunnuntaina.
Ilmoittaudu erikseen koutsikoulutukseen!

10.05 Parhaat vinkit vaikuttamiseen jäsenjärjestöistä
Matti Koistinen, Pyöräliitto
Kuntavaaleista on lähes kaksi vuotta. Miten on vaikutettu paikallistasolla ja mitä on saatu aikaan. Työpaja, jossa jaetaan parhaat opit eri paikkakunnilta toisille.

11.00 Pyörävaalit.fi -workshop
Matti Koistinen, Pyöräliitto
Suunnitellaan toimenpiteet kevään 2019 vaaleja varten

12.00 Lounas (omakustanteinen)
Ravintola Telakka
Sodexho Linna (opiskelijalounas)
Tullintorin ravintolat: Bengol Curry, Ming Zhu, Yi Sushi

13.00 Pyörämatkailu Suomessa
Minna Takala, Tawast Cycling Club / Pyöräliitto
Pyörämatkailu on yksi valtakunnallisen kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelman teemoista. Suomessa on erinomaiset ja monipuoliset olosuhteet pyörämatkailulle. Työpajassa käydään yhdessä läpi mitä Pyöräliiton jäsenjärjestöt voivat tehdä pyörämatkailun edistämisen eteen ja mitä kehittämis- ja rahoitusmahdollisuuksia on tarjolla.

14.30 Kahvitauko

14.50 Bisseä ja pennosia
Tuomas Rinne, Järjestöhautomo
Pyöräliitolla ja sen jäsenjärjestöillä on vuoden 2020 loppuun voimassa oleva rahankeräyslupa. Miten lupa kääntyy rahaksi ja miten rahankeräyslaki on uudistunut? Miten muuten kuin rahankeräyksellä järjestö voi hankkia rahoitusta?

16.50 Vapaata

17.30 Glögiä & Pyöräilyjärjestöjen ja poliitikkojen yhteistyö, case Tampere
Paikka: Pyöräkauppa Keskiö, Puutarhakatu 8 C-D.

Keskiö on Tampereen tuorein pyöräkauppa ja sen toinen yrittäjä on kaupunginvaltuutettu Juhana Suoniemi (vihr.). Suoniemi tarjoaa glögit ja kertoo miten yhteistyö Tampereen polkupyöräilijöiden kanssa on toiminut mm. pormestariohjelmaa tehdessä.

18.30 Pizzaa & rentoa oleskelua (omakustanteinen)
Ravintola Sitko, Näsilinnankatu 22.

Sunnuntai 20.1.

Paikka: TribeTampere, Pinninkatu 47.

9.00 Kahvia, teetä & hedelmiä

9.30 Pyöräliiton ylimääräinen liittokokous
Päätetään toistamiseen sääntömuutoksesta.

10.00 Strategia 2025 -työpaja
Janne Takala, puheenjohtaja, Pyöräliitto
Pyöräliiton vanha strategia tulee tiensä päähän vuoden päästä. Nyt tarvitaan uusi strategia, joka ohjaa järjestön toimintaa tulevina vuosina.

12.00 Lounas
Tullin Saunan Bistro (tarjolla brunssi 23 €)
Söpö Himalaya
Pizzeria La Garre (asematunneli)
Tullintorin ravintolat: Yi Sushi

13.00 Vaikuttaminen päätöksentekoon
Anna Kontula, kansanedustaja (vas.)

11.00-13.00 Koutsikoulutus jatkuu maahanmuuttajien kouluttamisella
Paikka: Lielahden muovitehdas, Tehdaskartanonkatu 1

Talvipäivät päättyy klo 14.30

Majoitus

Omakustanteisesti. Edullista majoitusta tarjoavat mm. AirBnB ja DreamHostel/Hotel.

Matkakulut

Pyöräliitto maksaa yli 200 km:n päästä saapuvien osallistujien matkakulut jälkikäteen. Kulut maksetaan ainoastaan kun on noudatettu Pyöräliiton matkustusohjesääntöä.
Järjestöistä, joista osallistuu enemmän kuin yksi henkilö toivotaan kululasku kokonaisena pakettina yhdellä laskulla.
Yksittäisten henkilöiden kohdalla laskun voi lähettää suoraan Matti Koistiselle (matti.koistinen(ät)pyoraliitto.fi). Laskuun mukaan aina skannatut/sähköiset kuitit sekä saajan nimi, henkilötunnus ja tilinumero, jolle kulut maksetaan. Jos henkilötiedot on toimitettu aiemmin, niin niitä ei tarvitse toimittaa uudestaan.