Ajankohtaiset

Osallistu Pyöräliiton etäliittokokoukseen 3.10.

Kansanedustaja Jenni Pitko (vihr.)

Pyöräliitto ry:n liittokokous järjestetään kokonaan etäkokouksena 3.10. klo 16 Google Hangouts Meet -järjestelmällä, joka toimii varmimmin Google Chrome ja Mozilla Firefox -selaimilla. Linkki kokoustilaan: https://meet.google.com/cnd-muzr-kej

Kokouksen aluksi kansanedustaja ja liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsen Jenni Pitko (vihr.) kertoo lyhyesti eduskunnan ajankohtaisista pyöräliikenneasioista.

Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki Pyöräliitto ry:n ja sen jäsenjärjestöjen jäsenet.

Kokouksessa käsitellään viime vuoden tilinpäätös, toimintakertomus ja vastuuvapauden myöntäminen, päätetään toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta vuodelle 2021 sekä valitaan uusi hallitus.

Liittokokouksen esityslistan löydät täältä. Esityslistasta on linkit muihin kokousaineistoihin.

Äänivaltaa käyttävien on ilmoittauduttava ennakkoon

Pyöräliitto ry:n suorat henkilöjäsenet käyttävät kukin yhtä ääntä kokouksessa. Valtaosa jäsenistöstä on kuitenkin jonkun jäsenjärjestön jäseniä.

Liittokokouksen äänistä suuri osa onkin jäsenjärjestöjä edustajien hallussa. Eli jos olet jäsenenä vaikkapa Helsingin polkupyöräilijöissä, sinulla ei ole henkilökohtaista äänivaltaa liittokokouksessa, mutta jäsenjärjestölläsi on ja kokousedustajista päättää yleensä järjestön hallitus. Jos haluat viralliseksi kokousedustajaksi, ota yhteyttä omaan jäsenjärjestöösi.

Jotta mahdolliset verkkoäänestykset sujuvat mahdollisimman jouhevasti, pyydämme äänivaltaansa käyttäviä osallistujia ilmoittautumaan ennakkoon.

Jäsenjärjestöjen äänivallan käytöstä ilmoituksen tekee pääsääntöisesti jäsenjärjestön puheenjohtaja.

Ilmoittautuminen tapahtuu tällä lomakkeella viimeistään 30.9.2020.

Jos osallistut kokoukseen ilman äänivaltaa, ei ennakkoilmoittautumista tarvita.

Ilmoittaudu ehdolle Pyöräliiton hallitukseen

Pyöräliiton hallitus on erinomainen paikka edistää pyöräilyä. Hallitus ohjaa ja valvoo liiton toimintaa ja hallituksen jäsenet myös osallistuvat käytännön työhön omien resurssiensa mukaan. Hallitus kokoontuu pääsääntöisesti etänä myös nk. normaalioloissa.

Hallitukseen kaivataa ihmisiä mahdollisimman monenlaisilla taustoilla ja eri puolelta maata.

Hae Pyöräliitto ry:n hallitukseen täyttämällä tämä lomake viimeistään 30.9.2020. Hallitusehdokkaista kootaan tiedot äänivaltaisille kokousedustajille, jotka saavat ne ennakkoon.

Lomakkeen täyttö vaatii Google -tunnuksen. Jos sinulla ei ole sellaista, lähetä lomakkeessa kysytyt tiedot ja kuva itsestäsi sähköpostitse osoitteeseen matti.koistinen(ät)pyoraliitto.fi.