Pyöräilylähettiläät

Pyöräliiton pyöräilylähettiläänä jaat pyöräilyyn liittyvää tietoa ja innostat omaa yhteisöäsi pyöräilemään, omalla aikataululla.

Pyöräilylähettilästoiminta on osa Pyöräliiton liikkumisenohjauksen hanketta ja tarjoaa koulutuksia ja materiaaleja vapaaehtoisille pyöräilylähettiläille. Yhteisöjä joissa lähettiläät toimivat voivat olla esim. taloyhtiöt, opiskelija- ja harrastusyhteisöt, työpaikat tai ammatilliset yhdistykset.

Pyöräilylähettiläät kannustavat yhteisönsä jäseniä pyöräilemään, jakavat tietoa joka auttaa kehittämään yhteisön pyöräilyolosuhteita ja järjestävät esimerkiksi yhteisiä pyöräretkiä. Pyöräliitto tukee pyöräilylähettiläiden toimintaa koulutuksilla ja tuottamalla materiaalia esimerkiksi polkupyöräedusta tai pyörävarastojen siivoamisesta. Eri aiheisiin löytyy myös valmiita infopaketteja ja sosiaalisen median materiaaleja.

Pyöräilylähettiläsverkostoon voi liittyä sähköpostitse tai Facebook-ryhmän kautta jakamaan ideoita pyöräilyyn kannustavista tapahtumista, kampanjoista, palveluntarjoajista jne.

Tapahtuma- ja koulutuskalenteri

Talvikilometrikisa 1.1.–29.2.2024 – Joukkue Pyöräilylähettiläät

Laita viestiä Marille (mari.marjamaa@pyoraliitto.fi) saadaksesi joukkueeseen liittymiskoodin.

Talvikilometrikisassa poljetaan koko joukkueen voimin 1.1.–29.2.2024 välisenä aikana niin paljon kuin mahdollista. Tavoite on kannustaa mahdollisimman monia oman työ- tai muun yhteisön jäseniä osallistumaan kisaan yhteishengen ja kunnon kohottamiseksi. Mukaan voi ilmoittautua lisää osallistujia koko kisan ajan ja kilometrit voi kirjata myös takautuvasti. Mukaan hyväksytään kaikki kisan aikana poljetut kilometrit, myös vapaa-ajan ja loma-ajan pyöräilyt.

Sosiaalisen median materiaalit

Seuraa Pyöräliittoa näissä kanavissa: X, Instragram, Facebook, LinkedIn. Meidät löydät jokaisesta kanavasta nimellä /pyoraliitto.

Seuraa ja käytä #pyöräilylähettiläs

Liity Pyöräilylähettiläät Facebook-ryhmään.