Pyöräliitto

Pyöräliitto ry (Cykelförbundet rf) on pyöräliikenteen etujärjestö. Edistämme pyöräilyä liikennemuotona, olemme pyöräliikenteen valtakunnallinen edunvalvoja ja paikallisten pyöräily-yhdistysten kattojärjestö. Pyöräliitto edustaa suomalaisia pyöräilijöitä kansainvälisesti ja on European Cyclists’ Federationin täysjäsen.

Mielestämme sujuva pyöräliikenne vaatii hyviä reittejä ja niiden huolellista kunnossapitoa, loogisia liikennesääntöjä, pyöräily-ystävällistä kaupunkisuunnittelua ja pyöräilyn nostamista tasavertaiseksi liikkumismuodoksi moottoriliikenteen rinnalle. Pyöräilitpä siis arkimatkoja päivittäin, satunnaisesti asioille tai kuntolenkkejä sunnuntaisin, valvoo Pyöräliitto etujasi!

Pyrimme kohti parempaa pyöräily-Suomea näillä keinoin:

• Osallistumalla lakien ja asetusten valmisteluun
  • Tapaamalla päättäjiä
  • Tiedotuksella