Pyöräliitto

Pyöräliitto ry (Cykelförbundet rf) on pyöräliikenteen etujärjestö. Edistämme pyöräilyä liikennemuotona ja olemme pyöräliikenteen valtakunnallinen edunvanvoja.

Mielestämme sujuva pyöräliikenne vaatii hyviä reittejä ja niiden huolellista kunnossapitoa, loogisia liikennesääntöjä, pyöräily-ystävällistä kaupunkisuunnittelua ja pyöräilyn nostamista tasavertaiseksi liikkumismuodoksi moottoriliikenteen rinnalle. Pyöräilitpä siis arkimatkoja päivittäin, satunnaisesti asioille tai kuntolenkkejä sunnuntaisin, valvoo Pyöräliitto etujasi!

Tavoittelemme pyöräilyn kulkutapaosuuden nostamista 25 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä.

Pyrimme kohti parempaa pyöräily-Suomea näillä keinoin:

• Osallistumalla lakien ja asetusten valmisteluun
  • Tapaamalla päättäjiä
  • Tiedotuksella