Tule koutsiksi!

Maahanmuuttajat pyörille -hanke etsii uusia ohjaajia!

Pyöräily lisää itsenäisyyttä ja iloa! Tule mukaan auttamaan ja opettamaan maahanmuuttajia pyöräilemään. Pyöräilyn alkeiskurssit ovat intensiivipäiviä, joissa koutsit toimivat yhdessä Pyöräliiton koordinaattorin kanssa. Kokeneet koutsit voivat pitää kursseja myös itsenäisesti.

Alkeiskursseja järjestetään eri puolilla maata ja siksi myös koutseja haetaan ympäri Suomea.

Koutsikurssi kestää yhden päivän, 5 tuntia, jonka jälkeen olet valmis alkeiskurssin ohjaajaksi. Pyöräliiton koutsikurssi on kevyt tapa tulla mukaan hauskaan ja antoisaan vapaaehtoistoimintaan!

Pyöräliiton koutsit ovat:

• Pyöräilytaitoisia aikuisia
  • Kannustavia tsemppareita
  • Avoimia uusille ihmisille ja kokemuksille

Jos osaat pyöräillä, olet loistava koutsi!
Meiltä saat koulutuksen ja tuen toimintaan. Koutsille plussaa ovat kielitaito ja kokemus ryhmän ohjaamisesta, mutta halu auttaa riittää pitkälle. Toivomme, että koutsina sitoudut 4-6 kurssin ohjaamiseen vuoden aikana. Yksi kurssi kestää 3 tuntia. Toiminta sopii niille, joilla on mahdollisuus toimia koutsina arkipäivinä.

Koutsina saat:

• Ilmaisen koulutuksen pyöräilyn alkeiskurssin ohjaamiseen
  • Jatkuvan tuen koutsitoiminnalle Pyöräliiton koordinaattorilta
  • Mahdollisuuden auttaa ihmisiä
  • Uusia koutsikavereita
  • Hauskaa yhdessäoloa monikulttuurisen ryhmän kanssa

Itsenäisesti kursseja pitäville koutseille maksamme palkkion kurssien ohjaamisesta.

Etsisimme koutseja syksyn 2019 kursseille Helsinkiin, Vaasaan, Imatralle, Lappeenrantaan, Turkuun, Kotkaan ja Jyväskylään.

Seuraava koutsikoulutus pidetään Helsingissä 15.10 klo 10-15. Lisää tietoa ja ilmoittautuminen koulutukseen tästä. Mikäli et tällä kertaa pääse mukaan jätäthän yhteystietosi tähän, niin otamme myöhemmin yhteyttä.

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja kysy lisää!
Federico Ferrara
federico.ferrara@pyoraliitto.fi
puh 044 244 5849

Minkälaista koutsaaminen on? (Ylen tv-uutinen Joensuun koutsauksesta. Uutinen alkaa oikeasta kohdasta, kun käynnistät videon.)
Pyöräily lisää maahanmuuttajanaisten arjen itsenäisyyttä. (Poljin-lehti, s. 18)