Taloyhtiöille

Pyöräily on yksi helpoimmista ja suosituimmista arkiliikunta- ja liikkumismuodoista Suomessa ja kolme neljästä suomalaisesta pyöräileekin ainakin joskus. Pyöräily on myös erinomainen valinta terveyden, talouden ja ympäristön kannalta. Siihen, valitaanko ajoneuvoksi pyörä, voi vaikuttaa moni asia. Vaikuttavia tekijöitä ovat esimerkiksi pyöräilyreittien kunnossapito ja kattavuus sekä se, onko pyöräilykohteissa tarjolla riittävästi turvallista pyöräpysäköintiä.

Varsinkin kaupungeissa ja tiheämmin asutuissa taajamissa oman taloyhtiön pyöräsäilytystiloilla on suuri merkitys. Yhä useampi etsiikin muuttaessaan taloyhtiötä, joka tarjoaa asukkailleen oikein mitoitetun, käytännöllisen ja turvallisen pyörävarastotilan. Toimiva pyörävarasto lisää liikkumisen helppoutta ja parantaa näin elämänlaatua merkittävästi.

Ympäristöministeriön rahoittama Pyörällä koko talo -opas on suunnattu taloyhtiöille ja niiden hallituksille ja siitä löytyy ohjeistusta, oppeja ja vinkkejä hyviin pyöräily-ystävällisiin päätöksiin.

Olemme koonneet tälle sivulle myös muuta pyöräilyyn liittyvää tietoa taloyhtiöille.

Pyöräsäilytyksen ja -pysäköinnin vaihtoehtoja taloyhtiöille: