Pyöräliiton liittokokous 3.10.2020 Oulussa

Pyöräliiton liittokokous järjestetään 3.10.2020 klo 16 Oulussa Hotelli Lasaretissa (Kasarmintie 13 b, Oulu). Kokous on osa VeloFinland 2020 -seminaaria, mutta kokoukseen voi osallistua vaikkei osallistuisi seminaariin.

Kokoukseen ovat lämpimästi tervetulleita kaikki Pyöräliiton henkilöjäsenet ja Pyöräliiton jäsenjärjestöjen jäsenet. Liittokokoukseen voi osallistua tietoliikenneyhteyden tai muun teknisen apuvälineen avulla. Tästä tiedotetaan tarkemmin lähempänä kokousta. Jäsenjärjestöjä tullaan pyytämään sähköpostilla nimeämään äänivaltaiset kokousedustajansa viimeistään syyskuussa.

Kokouksessa käsitellään Pyöräliiton sääntöjen §8 mukaiset asiat. Liittokokouksessa käsiteltäväksi tarkoitetusta asiasta on tehtävä kirjallinen esitys hallitukselle viimeistään 45 päivää ennen kokousta. Esityksiä liittokokoukselle ovat oikeutettuja tekemään hallitus sekä varsinaiset henkilö- ja yhdistysjäsenet. Esitykset tulee toimittaa sähköpostilla osoitteeseen matti.koistinen (ät) pyoraliitto.fi

Äänioikeus liittokokouksessa

Pyöräliiton sääntöjen §11 mukaan liittokokouksessa on äänioikeus jokaisella edellisen kalenterivuoden jäsenmaksun, tai uuden jäsenen kyseessä ollessa, meneillään olevan kalenterivuoden jäsenmaksun maksaneella varsinaisella jäsenellä.
Läsnä olevalla varsinaisella henkilöjäsenellä on yksi (1) ääni. Henkilöjäsen ei voi valtuuttaa valtakirjalla toista henkilöä edustamaan
itseään.
Varsinaiseksi jäseneksi hyväksytty yhdistys voi lähettää kokoukseen henkilömääränsä perusteella äänivaltaisia edustajia seuraavasti:
– jäsenmäärä enintään 100 – 1 edustaja (Joensuun polkijat, Vaasan pyöräyhdistys Velova ry, Järvenpään fillarikerho ry, Prologi ry, Porin polkupyöräilijät ry, Kuopion polkijat ry)
– yli 100 mutta enintään 300 – 2 edustajaa (Turun polkupyöräilijät ry, Oulun polkupyöräilijät ry, Tawast Cycling Club ry, Lappeenrannan pyöräilijät ry)
– yli 300 mutta enintään 600 – 3 edustajaa (Tampereen polkupyöräilijät ry)
– yli 600 mutta enintään 1000 – 4 edustajaa (Jyväskylän pyöräilyseura ry)
– yli 1000 mutta enintään 2000 – 5 edustajaa (Helsingin polkupyöräilijät ry)
– jäsenmäärä yli 2000 – 6 edustajaa (-)
Läsnä olevalla jäsenjärjestön äänivaltaisella edustajalla on viisikymmentä (50) ääntä. Jäsenjärjestö voi valtuuttaa
enimmäisedustajamääräänsä pienemmän määrän edustajia edustamaan koko äänimääräänsä, kuitenkin siten, että yhdellä
edustajalla on korkeintaan kaksisataa (200) ääntä. Yhden edustajan äänimäärän tulee aina olla jaollinen viidelläkymmenellä (50).
Edustaja ei voi edustaa kuin yhtä jäsenjärjestöä.
Jäsenyhdistyksen äänimäärä perustuu sen jäsenmäärään liittokokousvuoden ensimmäisenä päivänä. Kunnia- ja kannattajajäsenillä
on kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus, mutta ei äänioikeutta.

Lähde Pyöräliiton hallitukseen 2021!

Pyöräliiton hallituspaikka tarjoaa mainion mahdollisuuden olla tekemässä Suomesta parempaa pyöräilymaata. Liittokokouksessa valittavan hallituksen toimikausi kestää kalenterivuoden ajan. Hallitus kokoontuu livenä 1-3 kertaa vuodessa ja lisäksi etäkokouksiin noin 7-10 kertaa vuodessa.

Lisäksi hallituksen jäsenet ovat aktiivisesti mm. tehneet vaikutustyötä valtakunnallisella tasolla, nostaneet esiin Pyöräliiton tavoitteita mediassa, ohjanneet Pyöräliiton hankkeita niiden ohjausryhmissä, hoitaneet Pyöräliiton kansainvälisiä asioita ja kehittäneet aktiivisesti liittoa. Hallitus on vastuussa vajaan puolen miljoonan euron budjetilla toimivan järjestön toiminnan johtamisesta ja valvomisesta.

Pyöräliiton hallitukseen toivotaan ihmisiä erilaisilla taustoilla ja eri puolilta maata.

Aiempina vuosina hallitustyöskentelystä ei ole maksettu palkkioita, mutta matka- ja muut kokouskulut korvataan.

Lisätietoja hallitustyöskentelystä saat hallituksen puheenjohtaja Janne Takalalta (janne.takala (ät) pyoraliitto.fi, p. 050 3834176).