Esitys ensi vuoden toimintasuunnitelmaksi yhteiskirjoitetaan elokuussa

Hallitus käsittelee avoimen valmistelun tuloksena syntyvän ehdotuksen ensi vuoden toimintasuunnitelmaksi kokouksessaan 29.8. 2022, ja tekee sen perusteella pohjaesityksen lokakuun liittokokoukselle.

Toimintasuunnitelman valmistelu käynnistyi toukokuussa, jolloin alettiin kerätä myös jäsenten ja kiinnostuneiden kysymyksiä ja vastauksia siitä mitä mieltä he ovat pyöräilystä ja Pyöräliitosta. Vastausten kokonaismäärät ovat reaaliajassa julki osoitteessa https://bit.ly/pyoraliitto-vastaukset

Vastauksia on kertynyt tätä kirjoittaessa yli 3000. Kysymyksiä on 40 ja eri vastaajia 97. Vastaus- ja kysymisaikaa on aina liittokokoukseen asti. Google Formsia voi käyttää valmistelun tukena oman mielen mukaan.

Vastata voi osoitteessa https://bit.ly/pyoraliitto-vastaukset
(vaatii Google-kirjautumisen)

Kysymyksiä voi lisätä osoitteessa https://bit.ly/pyoraliitto-kysy
(klikkaa ensimmäisellä kerralla “Pyydä muokkausoikeutta”)

Klikkaa kuvasta vastausjakaumien kuvaajaan (data päivittyy jatkuvasti).

Lataa aineisto datana tästä.

Aineistoa voi hyödyntää valmistelussa kuin mitä tahansa tutkimusaineistoa. Sillä voi perustella erilaisia ehdotuksia ja arvovalintoja. Mikäli liittokokous niin päättää, lopullisten päätösten yhteyteen kirjoitetaan auki mihin eri mielipiteisiin päätökset perustuivat. Näin jokainen jäsen voi nähdä kuinka lopulliset päätökset vastaavat omia mielipiteitä.

Toimintasuunnitelma käsitellään liittokokouksessa 1.10. 2022. Liittokokouskutsut lähetetään sääntömääräisesti vähintään 30 päivää ennen kokousajankohtaa. Liittokokousaineisto julkaistaan myös liittokokouksen omalla sivulla.

Toimintasuunnitelman avoimen valmistelun lisäksi talousarvion valmistelu tullaan avaamaan kommenteille, josta tiedotetaan lisää lähitulevaisuudessa.

Raimo Muurinen

raimo.muurinen@pyoraliitto.fi Osallisuusasiantuntija. Demokratian kehittämisen ja avoimen yhteiskunnan ystävä. Yhteiskuntatieteiden maisteri (politiikan tutkimus) Tampereen yliopistosta.