Kuntavaalit ovat tärkeimmät vaalit pyöräliikenteen kannalta

Pyöräliiton pyörävaalit.fi -sivusto kokoaa jälleen pyöräliikennemyönteisiä ehdokkaita kevään kuntavaaleissa. Ideana on että kuntavaaliehdokas käy sivustolla allekirjoittamassa kuntaansa koskevat pyöräliikenteen vaaliteesit ja siten osoittaa olevansa pyöräliikenteen edellytysten parantamisen puolella. Kuntalaiset voivat sitten käydä tutustumassa sivustolla allekirjoittaneisiin ja tehdä äänestyspäätöksiä sen perusteella.

Kuntavaalit ovat tärkeimmät vaalit pyöräliikenteen kannalta, sillä suurin osa pyöräliikenteestä ja pyöräteistä on kuntien ylläpitämässä tieverkossa. Sama koskee luonnollisesti pyöräliikenteen olosuhteiden kehittämistarpeita. Vaaleissa valitut poliitikot vaikuttavat kuntansa liikenneinvestointeihin ja niiden painopisteisiin. Pyöräliikenne on kustannustehokas tapa edistää ilmastotavoitteita ja kansanterveyttä.

Pyöräliikenne on valtaisassa nosteessa, pyöräkauppa takoo ennätyksiä ja sähköpyörien myynti nousee vauhdilla. Onkin siis tärkeää että kunnissa tehdään päätöksiä pyöräliikenteen sujuvoittamiseksi ja sen turvallisuuden parantamiseksi.

Näissä vaaleissa pyörävaalit.fi -sivustolla on ensimmäistä kertaa mukana myös Pyöräilykuntien verkoston jäsenkunnat, eli sivustolla olevien kuntien määrä on yhteensä yli 140!

Pyöräliikenteen järjestöt tukevat allekirjoittaneita ehdokkaita somekampanjoinnissa.

Pyörävaaleja voi seurata somessa tunnisteilla
#pyörävaalit #pyöräliikenne