Pyöräliitto hakee toiminnanjohtajaa

Pyöräliitto ry:n tavoitteena on kasvattaa pyöräilyn suosiota Suomessa. Visionamme on, että pyöräliikenne on arvostettu liikennemuoto ja sen kulkutapaosuus kasvaa.

Koetko intohimoksesi edistää pyöräilyä niin liikenne-, harrastus- kuin matkailumuotona? Onko sinulla motivaatio johtaa järjestötoimintaa ja ihmisiä? Oletko sinä seuraava Pyöräliiton toiminnanjohtaja?

Pyöräliiton toiminnanjohtajana vastaat esihenkilötyöstä ja johdettavanasi on seitsemän itsenäistä työtä tekevää asiantuntijaa. Tiimissäsi ovat vaikuttamistyön päällikkö, pyörämatkailukeskuksen koordinaattori ja asiantuntija, kaksi projektipäällikköä, viestintäsuunnittelija ja tapahtumatuottaja.  Vastuullesi kuuluu liiton talouden suunnittelu sekä varainhankinta. Toimit liiton edustajana muun muassa medialle, yhteistyökumppaneille,  jäsenjärjestöille sekä kansainvälisessä yhteistyössä. Pyöräliitossa ja sen jäsenjärjestöissä on noin 3500 henkilöjäsentä. Pyöräliiton kattojärjestönä puolestaan toimii  ECF European Cyclist Federation.

Tehtävässä pääset mukaan laatimaan Pyöräliiton uutta strategiaa vuoden 2024 alussa. Strategia tehdään yhdessä hallituksen, henkilökunnan ja jäsenjärjestöjen kanssa. Tulevina vuosina vastaat strategian mukaisten toimintasuunnitelmien johtamisesta  sekä raportoinnista hallitukselle.

Mitä toivomme sinulta

Tehtävässä menestyminen edellyttää sinulta vähintään kolmen vuoden kokemusta esihenkilötyöstä, jossa asiantuntijoiden johtaminen katsotaan eduksi. Toivomme, että olet innostava ja empaattinen henkilöiden ja sidosryhmien johtaja, joka  jakaa vastuuta ja vapautta tiimissä sekä ymmärtää strategiaa. Koska vastuullasi on liiton talous, tulee  sinun olla perehtynyt talouden suunnitteluun, budjetointiin sekä seurantaan.

Omaat hyvät organisointikyvyt ja kykenet johtamaan projekteja järjestelmällisesti. Myös rohkea päätöksentekokyky sekä hyvät vuorovaikutus- ja esiintymistaidot ovat olennaisia.  Kielitaitovaatimuksina ovat sujuva suomi ja hyvä englanti, näistä molemmat toimivat työkielinä. Ruotsin kielen taito on eduksi. Tehtävä vaatii jonkin verran matkustamista Suomessa ja noin kerran vuodessa myös ulkomaille. Toivomme, että polkupyörä on sinulle liikenne- ja liikuntavälineenä tuttu.

Odotamme sinulta vuoden kuluttua, että henkilöstötyytyväisyys  ja  talous on pysynyt hyvänä. Kolmen vuoden kuluttua odotamme henkilöstötyytyväisyyden nousua sekä vakavaraisuuden positiivista kehittymistä. Pyöräliiton tavoitteina on myös näkyvyyden ja brändin kehitys sekä jäsenmäärän kasvu.

Palkkaus ja työaika

Tehtävä on 85-100 % täydestä työajasta riippuen palkattavan henkilön toiveista. Tarjoamme palkaksi riippuen valittavan henkilön kokemuksesta (noin 4000-4400 € + 50 € polkupyöräetu), työsuhde-edut, innostavan työyhteisön sekä vapauden päättää omista työskentelytavoista ja -paikoista. Pyöräliiton toimisto sijaitsee Iso-Roobertinkadulla Helsingin Punavuoressa. Etätöitä voit tehdä mistä haluat, mutta työ vaatii säännöllisiä käyntejä Helsingissä noin 2-6 kertaa kuukaudessa. Tiimisi työskentelee etänä ympäri Suomea. Työsuhteen aloitusajankohta on tammikuussa 2024 tai sopimuksen mukaan.

Hakuprosessi

Hakemuslomakkeen pääset täyttämään tästä linkistä. Hakuaika päättyy 5.11.2023 klo 23.59

Käymme hakemuksia läpi heti niiden saavuttua. Otamme kuitenkin huomioon kaikki hakuaikana jätetyt hakemukset. Toiseen vaiheeseen pääseviltä hakijoilta pyydetään esittelyvideo, johon valituille lähetetään tarkemmat ohjeet. Kolmannen vaiheen haastattelut järjestetään pääasiassa viikoilla 46 ja 47. Haastattelut järjestetään etänä.

Lisäkysymyksiin vastaa puhelimitse Pyöräliiton toiminnanjohtaja Matti Koistinen (p. 044 279 5588) 24.10. klo 9-11.30 ja 27.10. klo 13-15 sekä puheenjohtaja Reetta Keisanen (p. 050-3460522) 1.11. klo 10-12 ja 3.11 klo 12-14. Lisätietoja saat myös sähköpostitse matti.koistinen(at)pyoraliitto.fi ja reetta.keisanen(at)pyoraliitto.fi.

Pyöräliitto edistää toiminnassaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, joten toivomme hakemuksia eri-ikäisiltä ja -taustaisilta hakijoilta. Lisätietoja Pyöräliitosta  www.pyoraliitto.fi