Rekry: Pyöräpajat rullaamaan -hankkeen projektipäällikkö

Onko ihmisten innostaminen tekemään yhdessä ja yhteisöjen muodostaminen sinun juttusi? Osaat myös pitää projektin kurssissa kohti tavoitteita ja neuvotella yhteistyöstä eri tahojen kanssa? Hae Pyöräliittoon projektipäälliköksi!

Pyöräliitto ry on käynnistämässä kolmivuotista Pyöräpajat rullaamaan -hanketta Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) rahoituksella.

Pyöräpajat ovat yhdessä tekemisen kohtaamispaikkoja, joissa kuka tahansa voi opetella pyörien korjausta ja samalla tutustua uusiin ihmisiin. Pyöräpajoista (bike kitchen) koostuva maailmanlaajuinen liike on Suomessa vielä lapsen kengissä, mutta sillä on valtavasti potentiaalia. Hankkeen tavoitteena on käynnistää uusia pyöräpajoja ympäri maan sekä tukea jo nyt toimiva pyöräpajoja. Samalla luodaan siltoja eri väestöryhmien välille ja ehkäistään syrjäytymistä.

Etsimme hankkeelle projektipäällikköä, joka kannustaa vapaaehtoiset ympäri maata luomaan pyöräpajojen ympärille yhteisöjä, joissa jokainen kokee olevansa tervetullut. Palkattava henkilö vastaa myös neuvotteluista eri kumppaneiden kuten kuntien ja järjestöjen kanssa. Tehtävään kuuluvat myös Maahanmuuttajien pyöräilykoulutusten valtakunnalliset järjestelyt kuten ohjaajakoulutukset.

Olet sopiva tehtävään, jos sinulta löytyy näkemystä ja osaamista pyöräpajatoiminnan tai vastaavien avoimien yhteisöjen kehittämisestä, kokemusta esimerkiksi nuoriso- ja kotouttamistyöstä, kykyä hallita projekteja sekä viestiä selkeästi. Odotamme, että saat asioita tapahtumaan. Toivomme, että polkupyörä on sinulle liikennevälineenä tuttu ja koet syrjäytymisen ja liikenneköyhyyden vähentämisen tärkeäksi.

Valittavalta henkilöltä odotetaan soveltuvaa koulutusta tai vahvoja käytännön näyttöjä esimerkiksi nuoriso-, maahanmuutto-, järjestö- tai sosiaalialalta. Kielitaitovaatimuksina on vähintään kohtalainen suomen ja englannin kielen taito. Muu kielitaito on eduksi. Tehtävä vaatii jonkin verran matkustamista Suomessa.

Tehtävä on kokoaikainen. Määräaikaisen työsopimuksen pituus on aluksi 3 vuotta, mutta voi pidentyä. Tarjoamme reilun palkan (noin 3500 € + 50 € polkupyöräetu, osaamisesta riippuen), hyvät työsuhde-edut, innostavan työyhteisön sekä vapauden päättää omista työskentelytavoista ja -paikoista. Pyöräliiton toimisto sijaitsee Iso-Roobertinkadulla Helsingin Punavuoressa. Etätöitä voit tehdä mistä haluat. Teet työtä tiimissä, jossa on myös viestinnän ja tapahtumatuotannon osaajat.

Työsuhteen suunniteltu aloitusajankohta on helmi-maaliskuussa 2023, jos rahoittajan lopullinen päätös on myönteinen.

Hakuprosessi

Hakemuslomakkeen pääset täyttämään tästä linkistä. Hakuaika päättyy 23.1.2023 klo 23.59.

Applications also in English are accepted.

Käymme hakemuksia läpi heti niiden saavuttua. Otamme kuitenkin huomioon kaikki hakuaikana jätetyt hakemukset. Haastattelut järjestetään pääasiassa torstaina 26.1. klo 9-12, perjantaina 27.1. klo 13-17 tai tiistaina 31.1. klo 8.30-11.30. Haastattelut järjestetään etänä tai hybridinä Helsingissä. Varaathan mahdollista haastattelua varten aikaa edellä mainittuina ajankohtina. Mikäli mikään ajankohdista ei sovi, pyrimme sopimaan ajankohdan erikseen.

Lisätietoja saat osoitteesta rekry (ät) pyoraliitto.fi. Kysymyksiin vastaa puhelimitse Pyöräliiton toiminnanjohtaja Matti Koistinen (p. 044 279 5588) tiistaina 10.1. klo 14-16 ja maanantaina 16.1. klo 12.30-14.

Pyöräliitto edistää toiminnassaan yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, joten toivomme hakemuksia eri-ikäisiltä ja -taustaisilta hakijoilta.

Pyöräpajat rullaamaan -hanke

Hankehakemuksen löydät osoitteesta https://bit.ly/pyorapajat. Suosittelemme tutustumista siihen ennen työhakemuksen jättämistä.

Hanke on saanut alustavan rahoitusehdotuksen Sosiaali- ja terveysavustuskeskus STEA:lta. Yleensä rahoitus tällöin myös myönnetään. Lopullinen rahoituspäätös tulee tammi-helmikuussa.

Pyöräliitto ry

Pyöräliitto ry edistää pyöräilyä liikenne- ja harrastusmuotona ja olemme pyöräliikenteen valtakunnallinen edunvalvoja. Tavoittelemme pyöräilyn suosion nostamista. Pyöräliitossa ja sen jäsenjärjestöissä on noin 3500 henkilöjäsentä. Pyöräliitossa työskentelee vuonna 2023 noin 8 työntekijää. Lisätietoja www.pyoraliitto.fi

Matti Koistinen

Pyöräliiton toiminnanjohtaja, joka polkee lähinnä taitto- ja tavarapyörillä. Liikkuu yli 40000 km vuodessa kaikenlaisilla liikennevälineillä Suomessa.