Valtio kestävän liikenteen edistäjänä -seminaari 24.10.

Tervetuloa maksuttomaan ja kaikille avoimeen Valtio kestävän liikenteen edistäjänä -seminaariin 24.10. Seminaarin järjestää Eduskunnan kestävän liikenteen verkosto.

Aika ja paikka

24.10.2023 klo 15-17, Kansalaisinfo, Pikkuparlamentti, Arkadiankatu 3, Helsinki

Ilmoittautuminen

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Ilmoittaudu tilaisuuteen täällä.

Ohjelma

15.00 Eduskunnan kestävän liikenteen verkoston vuosikokous (vain verkoston jäsenille)

15-15.30 Kahvit osallistujille

15.30 Seminaarin avaus

Jenni Pitko, kansanedustaja, kestävän liikenteen verkoston puheenjohtaja

15.35 Miten suomalaiset liikkuvat – Henkilöliikennetutkimus 2022 tulokset

Riikka Kallio, WSP Finland Oy

15.50 Lähijunaliikenteen merkitys pienille ja keskisuurille kaupungeille

Atte Mantila, Pro Rautatie ry

16.10 Kestävän liikkumisen palveluiden kehitys Lahdessa

Rauno Särkkäaho, joukkoliikennepäällikkö, Lahden kaupunki

16.30 Mitä valtio voisi tehdä joukkoliikenteen, kävelyn ja pyöräilyn lisäämiseksi? -paneelikeskustelu

Keskustelemassa kansanedustajat Jenni Pitko (vihr.), Aleksi Jäntti (kok) ja Timo Furuholm (vas.). Keskustelun vetää Matti Koistinen, toiminnanjohtaja, Pyöräliitto ry.

17.00 Tilaisuus päättyy

Eduskunnan kestävän liikenteen verkosto

Eduskunnan kestävän liikenteen verkosto on syksyllä 2022 perustettu Eduskunnan sisällä toimiva vapaamuotoinen verkosto, jonka tavoitteena on antaa jäsenilleen tietoa ja mahdollisuus käsitellä ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestäviä liikennemuotoja, edistää erilaisia kestävän liikenteen ja liikkumisen muotoja sekä työskennellä aktiivisesti yhteistyössä erilaisten kestävän liikenteen sidosryhmien kanssa.

Verkoston puheenjohtajana toimii Jenni Pitko (vihr.), varapuheenjohtajana Aleksi Jäntti (kok.) ja sihteerinä Matti Koistinen Pyöräliitosta.

Valtio kestävän liikenteen edistäjänä -seminaari on verkoston ensimmäinen avoin yleisötilaisuus.

Matti Koistinen

Pyöräliiton toiminnanjohtaja, joka polkee lähinnä taitto- ja tavarapyörillä. Liikkuu yli 40000 km vuodessa kaikenlaisilla liikennevälineillä Suomessa.